لزوم بازنگری در توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی

به گزارش وبلاگ نشر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نظام توزیع اقلام پزشکی مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش های پلاستیکی در کشور نیازمند بازنگری است.

لزوم بازنگری در توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی

به گزارش وبلاگ نشر به نقل از ایسنا، حشمت الله عسگری در نشست کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: استاندار سمنان تاکید داشته اند که حداقل 10 درصد از میزان تولیدات ماسک در استان مصرف شود که این طرح تا به امروز در گام اجرایی قرار نگرفته است.

وی بیان نمود: نمی شود از آب، برق و گاز و دیگر زیرساخت ها برای تولید اقلام بهداشتی در استان استفاده شود اما کالاهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با انتقاد از فرایند توزیع اقلام بهداشتی در کشور ادامه داد: از این بعد طرح های جدیدی در سطح استان برای تامین و توزیع اقلام بهداشتی اتخاذ می شود.

عسگری با اشاره به لزوم رفع نیازهای مردم به اقلام بهداشتی از دانشگاه های استان و واحدهای دانش بنیان مستقر در استان خواست برای تامین اقلام بهداشتی با رویکرد کارشناسی به میدان بیایند.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب الکترونیکی در استان اضافه کرد: مردم باید از رفت و آمد در بانک ها خودداری کنند، چراکه بسیاری از فرایندها در سیستم بانکی اکنون الکترونیکی شده است.

عسگری اضافه کرد: تردد مردم به بخش های دولتی و بانک ها با وجود آنکه امکان انجام غیرحضوری این خدمات و از جمله سیستم پرداخت الکترونیکی است قابل پذیرش نیست و این معضل باید هرچه سریع تر رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی سمنان از برنامه ریزی برای توزیع خرد اقلام بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: شبکه توزیع اینترنتی ماسک به صورت خرد در دستور کار است و با اتخاذ ساز و کارهای اصولی برای توزیع در چارچوب شبکه اقدام می شود.

عسگری با اشاره به تولید برخی اقلام بهداشتی در قالب مشاغل خانگی در روزهای اخیر گفت: ورود مشاغل خانگی برای تولید ماسک در استان سمنان بسیار ارزشمند بوده است و این فرایند باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: پیگیری تامین اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی انجام می شود و شبکه توزیع اقلام بهداشتی به زودی ساماندهی می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "لزوم بازنگری در توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بازنگری در توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید