خبرنگاران بارش باران جاده های کردستان را فرا گرفته است

به گزارش وبلاگ نشر، سنندج - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت های راهداری، حمل و نقل جاده های کردستان گفت: بارش باران با فرا دریافت جاده های این استان موجب لغزندگی خودروها شده است.

خبرنگاران بارش باران جاده های کردستان را فرا گرفته است

دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ نشر گفت: این بارش ها بیشتر در شهرستان های غربی استان از جمله مریوان، بانه و سروآباد بیش از سایر مناطق استان است به طوریکه شدت بارش در محورهایی مانند سنندج - مریوان، مریوان سقز و مریوان - باشماق و سقز - بانه منجر به لغزندگی سطح جاده شده است.

وی اضافه کرد: در سایر نقاط نیز بارش باران از سوی دوربین های نظارتی و راهداران مستقر در جاده ها گزارش شده اما از شدت کمتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این شرایط طبق اعلام هواشناسی کردستان تا اواخر امروز در سطح جاده های استان وجود دارد و احتمال بارش برف در برخی نقاط از جمله غرب استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه توصیه می شود مسافران از تردد غیر ضرور شبانه در تمام محورهای استان کردستان خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، یادآور شد: شماره تماس 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین شرایط راه های کردستان است اما توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری بویژه در طول شب خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی طی امروز شنبه هوا ابری و مه آلود همراه با وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق و در گردنه ها و ارتفاعات رگبار برف خواهد بود.

در ساعات اولیه روز یکشنبه این بارندگی ها خاتمه می یابد و از ظهر روز یکشنبه تا پنجشنبه هوا پایدار، آفتابی و نسبتا آرام است.

پس از خروج سیستم در صبح روزهای یکشنبه و دوشنبه، دمای کمینه (دما در طول ساعات شب) در مجموع حدود سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت در حالیکه دمای بیشینه (دما در طول ساعات روز) از یکشنبه تا پنجشنبه فرایند افزایشی دارد.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه انتقال بخشی از گرد و غبار تشکیل شده بر روی عراق به استان موجب کاهش کیفیت هوا می شود.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور آغاز می شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می شود در این طرح، 475 راهدار کردستان به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز آغاز می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بارش باران جاده های کردستان را فرا گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش باران جاده های کردستان را فرا گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید