اطفای حریق بلند مرتبه ها در شهرکرد با مشکل روبرو است

به گزارش وبلاگ نشر، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: این سازمان بدلیل نبود خودروی نردبان دار برای اطفای حریق در ساختمان های بالای چهار طبقه با مشکل جدی روبرو است.

اطفای حریق بلند مرتبه ها در شهرکرد با مشکل روبرو است

عنایت الله راهنورد در مصاحبه با ایرنا اضافه نمود: در طبقات بالاتر در مواردی که امکان نزدیک شدن به محل آتش سوزی باشد از راه پله اصلی برای رفتن به طبقات بالا استفاده می گردد، درغیر اینصورت در روند خروج افراد داخل ساختمان با مشکل روبرو می شویم.

راهنورد توضیح داد: این درحالی است که روند ساخت و ساز ها در شهرکرد به سمت ساختمان های بلند مرتبه پیش رفته به طوری که اینک ساختمان بالای 7 طبقه نیز در این شهر وجود دارد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، شهرک منظریه را به علت نداشتن مجوز انتها کار حجم بالایی از ساختمان ها و عدم آنالیز های لازم از سوی سازمان آتش نشانی، حادثه آفرین و از نظر آتش سوزی آسیب پذیر عنوان نمود.

وی با بیان اینکه صدور مجوز انتها کار شهرداری منوط به تایید سازمان آتش نشانی است، تاکید نمود: اداره راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر این شهرک را تحویل شهرداری دهد تا این نهاد، ساختمان ها را برای آنالیز رعایت موارد ایمنی به سازمان آتش نشانی معرفی کند.

راهنورد بعلاوه کمبود نیروی عملیاتی را از دیگر مسائل این سازمان برشمرد و اضافه نمود: با توجه به گستردگی شهر، تعداد ایستگاه ها و چارت سازمانی علاوه بر 50 نیروی عملیاتی فعلی به حدود 80 نیروی دیگر احتیاج دارد.

وی همکاری ستاد بحران و استانداری برای تسریع در روند تامین تجهیزات مورد احتیاج این سازمان بخصوص خودروی نردبان دار را ضروری دانست.

پنج ایستگاه آتش نشانی در شهرکرد درحال خدمات رسانی در منطقه چالشتر، مهدیه، منظریه و میرآباد شهرکرد است.

بعلاوه این سازمان در صورت بروز حوادث گسترده در صورت کمبود نیرو و تجهیزات محلی به دستور شهردار و فرماندار هر منطقه نیرو های عملیاتی به شهرستان ها اعزام می نماید.

منبع: فرارو

به "اطفای حریق بلند مرتبه ها در شهرکرد با مشکل روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطفای حریق بلند مرتبه ها در شهرکرد با مشکل روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید